Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠB

Štěpán Binko

7. 2. 2009 10:16
Díky za článek!

Nebýt toho, že jste v úvodu napsala, že se mnou souhlasíte, tak bych to z textu nepoznal ;-).

Ale vážně. Systém jako takový úplně nejhorší není, ale prostě nechápu, jak lidem za to odpovědným, tedy odborníkům, mohou mezi prsty proklouznout "pecky" jako zmíněné Sněženky poe 25 letech, František děvkař, Roming a další. Když pak srovnáte kdo za těmi filmy stojí a jak často se takové případy opakují, tak zjistíte, že náš rybníček je móóc malý na to, aby se každý neznal s každým :-(.

Mějte se R^

0 0
možnosti
MPD

Markéta Dočekalová

7. 2. 2009 13:14
Re: Díky za článek!

Souhlasím s vámi v tom, Štěpáne, že dotovat by se měly zejména ty filmové projekty, které jsou nejen z hlediska tvorby kvalitní (a umělecky hodnotné), ale současně takové, které z nejrůznějších důvodů mají mizivou šanci v komerčním prostředí sehnat peníze na výrobu. Souhlasím i s tím, že byly mnohokrát dotovány filmy, které jedno ču druhé z těchto pravidel prostě nesplnily. Chtěla jsem však upozornit na fakt, že "umělecká hodnota díla" se hodnotí velice těžce a tudíž je rozhodování vždy otázkou osobního vkusu a dramaturgického pohledu. Že při tom hrají roli známosti, to není až tak úplně pravda. V českém malém rybníčku se vlastně známe všichni. Více hraje roli, jak je který režisér, scenárista či prostě tvůrce, oblíben u těch, kteří rozhodují. I velmi známé jméno nejednou grant nedostalo, protože nebylo dost v oblibě. Taková měřitka by se při rozhodování používat neměla. Čili v zásadě se shodujeme, já jen nevidím řešení tak snadno, jako vy. Je to trochu složitější.

0 0
možnosti
JN

honzajaka

7. 2. 2009 1:47
domnívám se že by

u nás měli dostat šanci na státní podporu kvalitní zahraniční tvůrci, které by ty naše aspoň něco naučili když už nic, dokázal bych si představit, že by státní podporu dostal kvalitní projekt z Velké Británie, kde by hráli třeba čeští herci. Dál si myslím, že za pro přidělení grantu by měl režisér nejdřív odevzdat scénář k posouzení odborné komise, kde by byli taktéž nějací lidé ze zahraničí, kteří by takového Hřebejka a spol vykázali do patřičných mezí kam patří

0 0
možnosti
OS

ondra slanina

6. 2. 2009 19:12
nemohu souhlasit

Zatímco kolega bloger ve svém populistickém článku doufám, že neúmyslně zkresloval fakta k obrazu svému, pak Vy jste člověk znalý problému a z branže. Máte samozřejmě svůj názor, který je podpořený zkušeností, ale vezměme si západní kolegy. Vy uvádíte model, který funguje ve Francii, kde stát přispěje na první film kohokoliv, kdo má ruce, aby udržel kameru a pak šmytec. V Německu vzor funguje podle klíče, že autor dostává podle úspěšnosti reprezentace země na festivalech. To je velice zdařilý klíč, který by měl fungovat i u nás. Na druhou stranu neopomíjejte smysl ,,podpory". Debata je o Státním fondu o podporu a rozvoj české kinematografie. Žádná jiná hlavní podpora od českého státu není. A fond podporuje spravedlivě. A je velice dobré, že se podpoří i komerční tituly, kterým fondy splácejí dluh ušlých zisků filmařům a pomáhají ke vzniku i komerční tvorby. Lidé mají právo vidět i komedie, nejen sociálně prospěšná dramata a sama jistě víte, jak je těžké získat finance na film. 

0 0
možnosti
MPD

Markéta Dočekalová

6. 2. 2009 23:23
Re: Máte pravdu

Souhlasím, německý model, který zmiňujete, je také velmi zajímavý a vůbec bych se mu nebránila. Stejně tak jsem se snažila v článku vyjádřit i to, že nevidím řešení v "odříznutí" komerčních projektů a "komerčních jmen" od podpory. Sehnat peníze na film skutečně není snadné, ovšem na druhou stranu mohu z každodenní praxe říci, že známá jména shánějí peníze mnohem rychleji a výrazně snáz. Kromě toho, pokud se jedná o filmový projekt, u kterého se dá počítat s dobrou ziskovostí (třeba klasická česká komedie od známého a osvědčeného scenáristky a režiséra), pak sehnat peníze zase není tak složité. V tuto chvíli operuje na trhu několik zahraničních producentských firem, které do komerčních filmů s příslibem dobrého zisku rádi vloží finance. I když přiznávám, že na konci roku 2008 se ochota k investicím velmi zmenšila a letošní rok bude asi opravdu krušný. Nicméně s vámi vlastně souhlasím, nepíšete nic, proti čemu bych se stavěla. Naopak díky za zmínku o německém modelu.

0 0
možnosti
JN

Já, Claudius

6. 2. 2009 17:41
Které filmy by měl stát podporovat a dotovat?

Žádné.

0 0
možnosti

lubossula

6. 2. 2009 17:15
dovolim

si nabidnou odkaz na muj strasi clanek, kde nabizim svuj pohlad na to, co je a co neni umeni. http://sula.blog.idnes.cz/c/38291/Co-je-umeni-co-je-kyc-a-co-je-smira.html

0 0
možnosti
  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4514x
Scenáristka, publicistka a lektorka tvůrčího psaní. Autorka dvoudílné učebnice "Tvůrčí psaní pro každého", provozovatelka webu (a kurzů) pro začínající autory www.scenare.cz. Vystudovala žurnalistiku na FSV UK, čtyři roky žila v Nizozemí a působila jako externí dopisovatel pro oblast Beneluxu. Studovala scenáristiku v USA, byla jednou ze zakladatelek televizního seriálu Ulice a podepsala se pod cca 680 jeho dílů. Momentálně působí jako producentka v producentské firmě. Více na www.scenare.cz