Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SH

Stanislav Hedvik

8. 2. 2011 14:34
Myslet, je nic nevědět...

Vážení přátelé, někde jsem slyšel že "obvykle ti co si nejvíce myslí, toho nejméně vědí" možná asi v nějaké ordinaci ;-) Já bych rozhodně nezpochybňoval smysl studia "na spisovatele". Vzhledem k tomu že se tento obor studuje 5 let na vysoké škole, např. FAMU tak v tom asi nějaká věda je. A také se domnívám že i různé kurzy, třeba paní Magistry Dočekalové svůj smysl mají. Protože do nich chodí ti co si jen nemyslí ale chtějí vědět.

Víte, já jsem elektrikář. Jsem si jistý že každý druhý chlap, možná i žena dokáže zapojit zásuvku nebo připojit lustr. Ale spočítat výkon elektrického obvodu tak aby když spustíte pračku, mikrovlnou troubu a varnou konvici zároveň nevypadl jistič, to se musíte naučit. Ve škole, od táty elektrikáře nebo někde v kurzu. Stejné je to i se psaním. Dnes píše každý, kdo má - promiňte mi ten výraz - do zadku díru...

0 0
možnosti
SH

Stanislav Hedvik

8. 2. 2011 14:49
Re: Myslet, je nic nevědět...

pokračování: ...Ono to rčení že to "tam je" nebo "to tam není" je sice pravda, ale to se bavíme o talentu, který sám o sobě nestačí. Je třeba vědět jak na to. Můžeme mít velice dobrý námět, pokud ho ale nedokážeme dobře zpracovat, výsledek může předčit naše očekávání. Ti, co si myslí že jen stačí když "to tam mají" pak vytvářejí hodnoty které díky technickým vymoženostem jako je internet, blogy zaplňují svět balastem které nazývají umění. Ať ti co si myslí, že jen stačí když "to tam mají", si zkusí vydat knihu nebo napsat scénář. Záhy od vydavatele nebo producenta dostanete odpověď.

A jestli si tu paní Dočekalová dělá reklamu..., proč ne. Ona se má čím chlubit! Ona si nemyslí, ona ví R^

0 0
možnosti
TKN

ta, která nejsem

21. 1. 2011 2:44
Ne každý chce vyniknout jako Viewegh

Dík, to mě pobavilo!

0 0
možnosti
F

f89

20. 1. 2011 23:17
Také děkuji

Zdravím autorku,

a mockrát díky za Váš blog, především za tento článek, dlouhý mi opravdu nepřišel a s chutí jsem ho přečetla celý. Dodala jste mi sílu a chuť na sobě pracovat, protože psaní mě baví a naplňuje a jednou bych se jím i ráda živila.

Někdo tu psal o skryté reklamě... máte zřejmě pravdu, protože já jdu hned zítra do knihkupectví pro Vaše učebnice a upřímně se na ně velmi těším.:-) Opravdu jste mne zaujala a tak ještě jedenkrát děkuji.

0 0
možnosti
FF

fioman

13. 8. 2010 13:01
Paní Markéto,

Váš článek jsem nečetl, je na mě příliš dlouhý, tudíž se za svou lenost vykupuji Karmou pro Vás.:-) Chtěl bych pouze poznamenat to, že i kdyby můj článek a článek kohokoliv jiného, potěšil, zaujal, donutil k zamyšlení, byť jen jednoho jediného čtenáře, potom mělo smysl ho napsat. S pozdravem Filip Fuchs, bloger, jehož slohové práce se četly jako nejlepší již v mateřské školce. :-)

0 0
možnosti
VH

Mlejnak

13. 8. 2010 12:49
Díky

Moc děkuji za tento článek. Píšu již několik let,. Kritiky se na mě sypou, nechápající čtenáři mě posílají zpět na základní školu.  Rádoby profesionálové se chlubí vzděláním. Já píšu rád, psaní miluju a psát budu dál.ˇ...

0 0
možnosti
RP

Pospetz

12. 7. 2010 22:56
Hezká reklama!

Jenom trochu dlouhá. Copak už dnes nikdo nečte řádkovou inzerci? I když blog je reklama zadarmo a tedy k nezaplacení.

0 0
možnosti
E

editi

7. 2. 2009 21:57
Autorko,

řekněme si na rovinu. Skrytá reklama. Bohužel na iHnusu to nevadí, protože jejich inteligence odpovídá kvalitě tohoto blogu.;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
C

CernoZelenySmejd

8. 2. 2009 13:14
Re: Autorko,

!R^!

0 0
možnosti
AW

alicew

7. 2. 2009 19:03
souhlasím s autorkou

tak jako štětec nedělá malíře, tak ani studium čehokoliv nedělá odborníka. Bud to tam člověk má a nebo nemá a nepomůže mu vůbec nic.

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

7. 2. 2009 17:10
hezky napsáno a

R^, ale tak nějak částečně nesouhlasím.

Kurzy tůrčího psaní mi přijdou jako klub zahrádkářů - pokecáme o počasí, pochválíme si donesenou mrkev - ale co se psaní týče, člověk prostě buď píše a nebo nepíše. A buď "to" tam má a nebo to tam nemá. Technické chybky odladí editor. Pořádnou literaturu nedělá to, že je něco napsáno "dobře". Pořádnou literaturu dělá to "něco", co autor čtenáři sděluje - a jak "nově" se k tomu něčemu staví.

Je to úplně stejné jako v každém jiném oboru. Ti, kdo mají vnitřní oheň a vášeň pro to, co dělají, ti obvykle "nějak" uspějí. Sami se proplácají vlastními chybami, ale "ono" je to nutí jít dál a dál.

Ze všelikých kurzů, škol či autorských čtení jsem si odnesla jediné. Hlučné "nechtě mě bejt" v hlavě a chuť si najust psát podle svýho, pravidla nepravidla, cizí názory šmázory, všem a všemu navzdory. :-)))

0 0
možnosti
EP

Eva_Pallotto

7. 2. 2009 17:24
Re: hezky napsáno a

Jinak samozřejmě nezpochybňuju přínos takových kurzů ve smyslu zajímavé volnočasové aktivity. Je lepší, když si psavé mamky zajdou pokecat o povídkách, místo toho aby kysly u TV.

Ale že by nějaký kurz, knížka, návod nebo něco takového mohlo z člověka udělat spisovatele.... a dobrého spisovatele .... tak to bych byla velmi velmi skeptická. To nejde. Teda aspoň mne nenapadá jediný autor, který by za něco stál a byl by vůbec ochotný o svém psaní s někým diskutovat.

0 0
možnosti
L

Lombardo666

7. 2. 2009 15:19
Pěkné

Jinými slovy by tu holčinu nejradši vyštípali, když pocítili její řekněme kvalitu. Křičící většina klidně smete kvalitu, pokud se neumí bránit.

To jsem si z článku odnesl já.

0 0
možnosti

oldiess

7. 2. 2009 16:46
Re: Pěkné

Dobře, ale pokud je tam kouč či trenér, tak snad musí zasáhnout. Podobně jako se musí zastat nováčka třeba ve fotbalovém  nároďáku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4514x
Scenáristka, publicistka a lektorka tvůrčího psaní. Autorka dvoudílné učebnice "Tvůrčí psaní pro každého", provozovatelka webu (a kurzů) pro začínající autory www.scenare.cz. Vystudovala žurnalistiku na FSV UK, čtyři roky žila v Nizozemí a působila jako externí dopisovatel pro oblast Beneluxu. Studovala scenáristiku v USA, byla jednou ze zakladatelek televizního seriálu Ulice a podepsala se pod cca 680 jeho dílů. Momentálně působí jako producentka v producentské firmě. Více na www.scenare.cz