Čtvrtek 24. června 2021, svátek má Jan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 24. června 2021 Jan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

repanak

výborný článek

jen několik poznámek. Ceny zboží a někdy i služeb - nejen telekomunikační ale i třeba Vámi zmiňovaná dovolená u moře jsou velmi často v Německu nižší než u nás a to při jejich mzdách, které jsou součástí režií Potom to naše HDP, které není řádově nižší jako mzdy se někam ztrácí - do zahraničí, do pohádkových příjmů vyvolených, do neefektivnosti staveb. Srovnejte za kolik si může začínající rodinka najmout malý byt v Berlíně a za kolik v Praze. Jenom vzděláním to nedoženeme, i když to nepodceňuji. Ale je to v systému, korupci. Ale léčbou ordinovanou lékaři z ODS  tomu nepomůžete. nepomůžete

0/0
28.5.2009 9:57

Vagabundinha

Re: výborný článek

Srovnání Berlína a Prahy kulhá. Praha je metropole zažívající obrovský ekonomický rozkvět. Přitahuje spoustu lidí, kteří tam chtějí pracovat, což se samozřejmě nemůže neprojevit na trhu bydlení. Berlín je metropole vylidňujícího se východního Německa. Očekávaný investiční boom se nedostavil, a tak je tam snadné najít byt, avšak dobře placenou práci budete hledat těžko. Srovnávejte Prahu s Mnichovem. Jedna má kamarádka se tam teď s přítelem bude stěhovat a říkala mi, že i když budou bydlet v maličkém bytečku, těžko se dostanou pod 900 EUR. A to pro začínající rodinu také není žádná legrace.

0/0
29.5.2009 0:25

aht4pha

Dobrý

Co je nekvalifikovaná pracovní síla? Já si pod tím představuji někoho se základní školou, případně zvláštní školou. Někteří personalisté a zaměstnavatelé tak oficiálně mluví o vyučených lidech a zažil jsem toto označení i v případě absolventů SŠ. Takže ono to je zase na lidském faktoru, když si češi nechají kálet na hlavu kdejakým rychlokvašeným pseudo manažerem s rádoby titulem jako je Dis, MBA...

0/0
28.5.2009 1:16

lynxxx

Co bylo dřív vejce nebo slepice?

Je možné, aby se i u nás měli nekvalifikovaní stejně jako v Holandsku? Teď těžko. Holansko má vysoký podíl kvalifikovaných lidí, vysokou produktivitu práce, funkční a méně korupční stát.

Jak se dopracovat k tomuto stavu? Rozhodně ne mávnutím proutku, opatřením na boží úrovni. Je třeba neustále motivovat lidi k vyššímu vzdělání, k vyššímu výkonu, k vyšší odpovědnosti. No a také odrazovat od lenošení nebo jen absence aktivity - i určitou mírou bídy. Bude to trvat dlouho a levicové dorovnávání životní úrovně všem k tomu rozhodně nepovede.

0/0
27.5.2009 22:46

aht4pha

Re: Co bylo dřív vejce nebo slepice?

Vysoká produktivita práce. ;-D

0/0
28.5.2009 1:28

kaktusak

Obvyklá pravicová pohádka

o chytrých, pracovitých, vzdělaných boháčích a hloupých, líných, nevzdělaných chudácích. Ale takhle to nefunguje. 

0/0
27.5.2009 22:38

lynxxx

Re: Obvyklá pravicová pohádka

A jak to funguje? V zásadě to tak je - kdo se snaží může mít, kdo se nesnaží nebude mít (zaručeně).

0/0
27.5.2009 22:49

repanak

Re: Obvyklá pravicová pohádka

myslím, že to tak autorka nemyslela, jak to pan kaktusák zhodnotil, spíš naopak.

0/0
28.5.2009 10:00

Martin V

Proč se mají mít chudí lépe?

Proč se mají mít lépe jen chudí? Proč se nemohou mít lépe bohatí?

Když se chudým nasypou peníze, myslíte, že budou spokojenější? Já si to rozhodně nemyslím.

0/0
27.5.2009 20:53

rqmark

Re: Proč se mají mít chudí lépe?

Pak si velmi ale velmi hloupý člověk a přečti si znovu pozorně celý článek znovu a znovu. Zkus se zamyslet co tím autorka chtěla říct. Možná postačí když se zamylíš i jenom nad nadpisem k článku. Asi nerozumíš pojmům jako je sociální smír že? Třeba to časem pochopíš... [>-]EU

0/0
27.5.2009 21:15

mugarel

hezky napsané,

ovšem je to celé vykonstruované bez ohledu na jednu zásadní věc. samozřejmě by bylo fajn, kdyby nižžší třída brala 15 a střední 60, bohužel situace je tady taková, jaká je, ty prachy by se musely odněkud vzít. ono totiž v tom holandsku ten poměr bude stejný, lopata bude brát 1000 euro, někdo jiný 4000...a ten poměr bude stejný na ukrajině...tam bude mít nekvalifikovaný 5000 kč a jeho šéf 20000kč...no a co třeba v nigérii...ten chudý 1 dolar, náčelník vesnice 4 dolary...takže proč se srovnávat zrovna s holandskem...bohužel na to ještě nemáme.

0/0
27.5.2009 18:15

pollux2424

Re: hezky napsané,

vy pisete, ze na to jeste nemame, ale kdy na to budeme mit?

zijeme v Evrope a ne v Africe, tak se musime srovnavat s evropskymi staty

uvaha:

ja, kdyz cestuji po Evrope, tak vidim, ze ceny potravin, ceny drogerie, ceny obleceni, ceny elektroniky jsou vsude +- stejne a srovnatelne s cenami u nas (nekdy jsou dokonce i nizsi), telekomunikacni sluzby tu mame taky solidne drahe, auta nam tu taky nikdo levneji neprodava, energie kupujeme taky za stejne penize jako jinde v evrope, tak by me zajimalo, komu se ty nase platby za zbozi promitaji do mzdy... opravdu nevim

ja podporuji spis to, at se kazdy postara o sebe, ale jak je napsano v clanku - pokud si vetsina poctive pracujicich nevydela na slusny zivot, tak budou naslouchat "oranzovo-rudym slibotechnam"

0/0
27.5.2009 19:23

lynxxx

Re: hezky napsané,

Říká vám něco pojem produktivita práce? Je spousta faktorů, které na ni mají vliv a ty se musí zlepšit: kvalifikace zaměstnanců/managementu, technická úroveň výrobních prostředků, kvalita organizace, právní prostředí, míra konkurence, ceny zdrojů, úroveň infrastruktury, míra korupce, míra zdanění, motivace lidí, struktura ekonomiky, nastavení sociálního systému... No je toho strašně moc...

0/0
27.5.2009 22:55

pollux2424

Re: hezky napsané,

to jako myslite, ze evropsky kopac nakope 3-5 vic nez cesky kopac? nebo ze cesky prodavac proda 3-5x mene zbozi nez jeho evropsky kolega? nebo ze cesky ucitel uci 3-5x mene vykonne nez evropsky ucitel?

myslim si, ze v produktivite prace to az tak neni, kdyz nase HDP je 70% nemeckeho a na 80% evropskeho prumeru...

http://www.novinky.cz/ekonomika/156836-cesko-dohani-vyspelou-evropu-uz-dosahuje-80-procent-vykonnosti-unie.html

ale s tim ostatnim naprosto souhlasim - to se hned tak nezmeni :-(

0/0
27.5.2009 23:11

veskawesi

:)

jo, hezky podane, konecne clanek na blogu bez ideologickeho zamereni.

je slozite rict nizkoprijmovym vrstvam, aby se jeste par let uskrovnili, ze tim padem zbude vice penez na investice a pak se budou mit lepe.

ale ono to tak, krucianal, je!

a ted babo rad

0/0
27.5.2009 18:13

kaktusak

Re: :)

O nutném utahování opasků, aby pak bylo lépe, se bájilo už před 20 lety. Jediný Klaus, to je nutno ocenit, řekl, jak to bude ve skutečnosti.

0/0
27.5.2009 22:41

da.rock

Výborně napsaný článek

Máte velkou pravdu. Plně s vámi souhlasím, ačkoliv stojíme na opačných stranách barikády. Já věřím, že i názoroví oponenti se mohou domluvit, když se oprostí od emocí, vzájemné nedůvěry a nevraživosti a ideologických klišé. Na západě to politici umějí, u nás na to pořád ještě čekáme.

0/0
27.5.2009 18:03

BoboHml

zajímavě napsáno

R^

0/0
27.5.2009 17:48

lesicatko

Nie

Ono je to oveĺa horšie a súhlasím s príspevkom Vagabundinha

napokon, ani v EU vrátane Dánska sa nevyhlli prechodu na novú chudobu.

V tom Nemecku je napríklad nižší úhrnný index plodnosti ako v ČR a boli tam reklamy "dieťa ako milovaná samozrejmosť"  Lebo samozrejmosťou nie je. A ako je rto s tou novou chudobou ?

http://www.izurnal.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=3173

0/0
27.5.2009 17:46

dino_na_idnes

Karmu na to,

i když výhrady mám. Ale nejdříve děkuju za článek, který hystericky nekřičí "Paroubek je strašidlo", případně "Tolopánek je strašidlo" - tyto dvě skupiny blogerů jsou totiž stejné a společné mají i to, že by to nikdy nepřiznaly.

Váš článek má podle mě jednu zásadní slabinu - lidský faktor. Existuje cosi jako národní povaha a k té naší patří škodolibost ruku v ruce se závistí, můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom diskutovat, ale to je asi tak vše, co zmůžeme, jasným důkazem jsou volební preference ČSSD, jejíž kampaň hraje přesně na tuto strunu.

I já jsem pro to, aby poctivě pracující  vykonávající nekvalifikovanou práci žili důstojně a docela se mi líbí i Vaše definice důstojnosti.

Ale už nejsem tak optimistický v tom, že by tím nastal ráj na zemi, stěžování si a pocit ublíženosti a nespravedlnosti je tu příliš silně zakořeněno a na dovolenou k moři se musí, vždyť ten cucák odnaproti tam už byl letos dvakrát.

0/0
27.5.2009 17:40

Markéta Dočekalová

Re: Bohatí chydým nic nedluží

To rozhodně ne, nevidím důvod, proč by měli bohatí chudým něco dlužit. Je založen na premise, že aby bohatí mohli zůstat bohatými, musejí být ti nejchudší spokojení alespoň do té míry, aby nevyšli do ulic a nazačali brát "spravedlnost" do svých rukou.

0/0
27.5.2009 17:44

Vagabundinha

Chudoba je relativní, nikoli absolutní koncept

Být zámožný není přirozený stav. Přirozená je chudoba a k tomu, aby se z ní člověk vyhrabal, je potřebná tvrdá práce nejen daného jedince, ale zpravidla i jeho současníků a předchozích generací, a také štěstí (narodit se ve správné zemi a době). Nikdo nemá automaticky nárok na to, aby se měl "dobře". Váš článek je, zdá se mi, založen na premise, že ti bohatí chudým něco berou či dluží.

Myslíte, že chudší část české společnosti by byla spokojená, kdyby se měla dejme tomu o 30 % lépe? Já si to rozhodně nemyslím. Maximálně několik týdnů. Potom by si všimli, že mnozí lidé se pořád mají výrazně lépe. Člověk si snadno zvykne na svůj standard a považuje jej za samozřejmost. Žila jsem v několika zemích. K těm nejbohatším patřilo Německo. Nikde jinde jsem nezažila tolik naříkání na poměry a na bídu (!!!). V jedné z chudých zemí, kterou dobře znám, jsou lidé daleko šťastnější, i když kdejaký německý nezaměstnaný se má lépe. Našim nezaměstnaným by zase záviděli třeba mnozí Rumuni.

0/0
27.5.2009 17:15

Dr. MoreBit

Karma!

R^ Je dobré vidět, že lidé dokážou psát i nezaujaté příspěvky, co mají hlavu a patu.

0/0
27.5.2009 17:14

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz