Čtvrtek 24. června 2021, svátek má Jan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 24. června 2021 Jan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gmur

vyborna informace

aby se vedelo, jak to chodi v zahranici. DIky!!

Malokdo v cesku vi, ze v zahranici je mozno se pripojistit! Treba v Cesku neni mozne pripojistit nebo vubec pojistit dite u zubare.Ceny jsou naprosto silene, treba 30 tisic za rovnatka.

V zahranici se to pojisti razdva v radu nekolika stovek (Kc! ) mesicne.

0/0
11.9.2010 22:15

tenkdomacas

Velmi rád budu platit 100 Kč za den v nemocnici,

pokud tam budou dávat jídlo ,které se dá jíst  ne ty blafy, které by nejedl ani pes!!

0/0
9.9.2010 21:27

radio_svobodna_evropa

ministr se sice zamyslet muze, ale

pokud si vzpominam, jiz kdysi davno se mluvilo o tom, ze k beznemu pojisteni bude mozne sjednat u te same pojistovny pripojisteni nebo pojistne kategorizovat podle vyse platby pro ruzne nadstandardni sluzby, mezi nez patri i napr pobyt v nemocnici ruzne urovne, cele to bylo levici smeteno ze stolu, ze je to vuci nizkoprijmovym skupinam nebo duchodcum nespravedlive, ted tady v diskuzi nekdo broji proti jakekoliv placene zdravotni peci, ze je to pry protiustavni 8-o , pokud vazena pani prispevovatelko budou v tomto state skupiny, ktere z jednoznacne populistickych duvodu budou odmitat takoveto financni mechanismy, budeme mit zdravotnictvi socialistickeho typu jak za krale klacka a mechanismy budou pokroucene primenerene moznostem, ktere zrovna nejakemu ministrovi jako jednotlivost projdou, a je jedno jestli tam bude sedet pan ministr A,B,C (ci ministryne)

0/0
9.9.2010 20:07

Host8

Ústava

Ústava je základní dokument naší země. Veškeré platby jsou v rozporu. Pokud nejvyšší představitelé se jí snaží obcházet a přitom si dají přívlastek "vláda práva" je to výsměch. Úctu k zákonům by měli mít především ti, co je tvoří. Byl to jeden ze základních kamenů státu. Nejde to překrucovat, jen tak, protože se to právě hodí či účelově měnit ústavu.

0/0
7.9.2010 11:02

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Ústava

Muzete mi prosim napsat, kde v ustave se pise, ze veskere platby jsou v rozporu? Pokud narazite na Listinu prav a svobod (ktera neni ustava, byt s ni souvisi), tak tam je "Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon." - je tam cast "stanovi zakon" a "na zaklade verejneho pojisteni". je jasne, ze kdyz se bude konzumovat vice zdravotni pece (jakoze jeji naklady a rozsah stale roste), bude se muset neustale zvedat zdravotni pojisteni vsem. Takze je moralnejsi, kdyz alespon cast jde adresne na ty, co ho spotrebovavaji, nez na vsechny. Navic ucel poplatku je v oblasti regulacni, nikoliv jako uhrada, coz funguje. A nakonec -v rade zemi je mnohem vyssi spoluucast, nez u nas a to prekvapive i v zemich, kde take plati Listina... Ze se tam nikdo neozval ;-)

0/0
7.9.2010 13:53

agent_A54

Re: Ústava

Souhlas... to je ta potíž, že hodně lidí, co jednou nadávají na ústavu a podruhé se na ní odvolávají a stejně tak na lidská práva... tak kolikrát nemají ponětí o čem ten text je a v životě to nečetli...

0/0
10.9.2010 12:57

Sub7

poopravím Vás

Problém, který popisujete, je závažný, ale řešit se bude muset jiným způsobem. Komerční pojištění je totiž postaveno na principu pravděpodobnosti vzniku pojistné události a tzv.čisté pojistné (nettopojistné) se počítá tak, aby nastala rovnost mezi příjmy a výdaji (se zahrnutím časové hodnoty peněz). Povinost pojistit staré a invalidní občany by znamenala, že do celkového objemu příjmů pojišťovny by pak museli více zaplatit na pojistném ostatní klienti, aby se pokryl nárůst výdajů na ošetření těch invalidních a starých pojištěnců. Jenomže to by pak znamenalo, že na tyto zvýšené výdaje by dopláceli výhradně ti, kteří se komerčně připojistili.

0/0
7.9.2010 10:09

zvedavy

Re: poopravím Vás

R^

0/0
7.9.2010 16:51

pletiplot

Re: poopravím Vás

A já to ještě doplním, ač nejsem pojišťovák. V krajním případě by mohlo dojít k tomu, že se z nechronicky nemocných nepojistí nikdo, zatímco chronicky nemocní se pojistí všichni. Průměr výdajů za toto připojištění musí vyrovnat průměr příjmů, takže nakonec bude pojistné tak vysoké, že bude ekvivalentní platbám poplatků přímo.

0/0
7.9.2010 23:43

jedle123

limit

fajn, mně by stačilo, kdyby to, co zaplatím v nemocnici, na pohotovosti (za své děti), včetně poplatku za mě (jako doprovod) se započítávalo do limitu, prostě abych ročně nezaplatila víc než např. 3000. Jenomže ono to tak není, do toho limitu se započítávají jen návštěvy u lékaře, mizivá část ceny léku. Nic víc, takže když mám těžce nemocnou dceru - od narození, takže nepojistitelnou komerčně, nemůžu kvůli ní chodit do práce soustavně, v hmotné nouzi naštěstí ještě nejsem, ale sociálka mi nemůže pomoct, protože bych nejdřív musela prodat auto, které mě ale živí... tak jsem namydlená, ať se do limitu počítá všechno, co člověk u lékaře a v nemocnici zaplatí, pak by to bylo fér

0/0
7.9.2010 9:53

Host8

Re: limit

Ano to je skutečný problém. Chodíme na převazy každý druhý den a pokaždé platíme 30 Kč. Žádný doklad nedostáváme a ani nevíme, zda se to do limitu počítá. Někdy ty samé léky se do limitu započtou, jindy ne. Není přehled. Hospitalizace se nepočítá do limitu a tam jdou tisíce.  Přitom v nemocnici  člověk tráví spoustu dní, protože nikdo neví, co mu je a hledá se  příčina špatného zdravotního stavu. Předtím musí navštívit spoustu ambulatních specialistů také s nulovým výsledkem. A pak je štěstí, že se člověk dostane na potřebné vyšetření a podaří se mu na poslední chvíli zachránit člověku život. Vše stojí tisíce, ale limitu se nedosáhne. Problém je zřejmě v samotném systému.

0/0
7.9.2010 10:53

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: limit

Ze doklad nedostavate je vas problem - mate si o nej rict, po prekroceni limitu by to mela pojistovna vratit.

Navic mam pocit, ze bylo, ze opakovana lecba jedne veci (coz by prevazy asi mely byt) je pod jednim poplatkem - takze byste mela zaplatit poplatek poprve a pak uz byt bez nej.

Navic si musete vyzadat od pojistovny vypis, abyste videla, co se na vas vykazuje, co za vas pojistovna plati. Pak muzete podat stiznost, kdyz jsou nektere naklady nespravne.

Cili myslim, ze ve vasem pripade je mozne, ze vas nekdo obia (nemocnice), ale pak se proti tomu musite nejak postavit. Stezovani si zde, jak jsou vsichni osklivy, nepomuze. Az se uzjistite, ze ve vse uctovane opravnene dle systemu si na system stezujte. Ne driv. To jako bych si stezoval, ze system (zakon) nepostihuje kradez, protoze nekdo nekde kradl.

0/0
7.9.2010 13:39

Gmur

Re: limit

No, to ze potvrzeni za platbu nedostane neni jeji problem, ale zavazny problem toho lekare a nemocnice,nemyslite? ?

0/0
11.9.2010 22:18

mamina2

Re: limit

Převaz není vyšetření, takže pokud chodíte jen na převaz, tak byste neměli platit vůbec nic. Pokud to po vás chtějí, můžete si stěžovat na zdravotní pojišťovně.

Za ten pobyt v nemocnici to mohlo být i tisíce, pokud jste tam víc než měsíc, ale taky tam snad jíte, to byste asi doma musel taky, ne?

0/0
8.9.2010 14:31

masculine

Zajímavý postřeh, ALE

dokážu si dost dobře představit, že se zvyšujícím se věkem, popř. počtem chronických nemocí, bude růst úměrně pojistné...dokážete se s tím vyrovnat a bude to pro Vás dostatečně antidiskriminační?

0/0
7.9.2010 9:42

Sub7

Re: Zajímavý postřeh, ALE

Ne že "by rostlo", ono roste. Současně ale roste i rozptyl skutečných výplat pojistného od předpokládaných hodnot, tudíž nutnost přirážet vyšší bezpečnostní přirážku. Ta tvoří podstatnou část toho, co klient skutečně zaplatí. Současně ale zhoršuje platební podmínky i všem ostatním pojištěncům.

0/0
7.9.2010 10:14

Primak

několik omylů

V článku jsou tři faktické omyly.

1) Komerční pojištění o kterém autorka mluví je určeno pracujícím lidem, jako náhrada příjmů. Z definice tedy není určeno na důchodce a lidi v trvalé invaliditě.

2) Je ekonomicky velmi nepravděpodobné, že by pobyt v nemocnici za 100Kč denně  znamel pro kohokoliv (včetně důchodce) reálné ekonomické problémy. POkud vezmu důchod 7000 Kč (což nerní nic nepravděpodobného) tak nepovažuji za pravděpodobné, že by někdo měl nájem + paušální poplatky více než 4000  Kč. je tedy téměř jisté že pokud zaplatí 3000 nemocinic, zbude mu dost peněz na úhradu nájmu a paušálních poplatků (reálná spotřeba je kč). Pokud ne (mohou být výjimky) existuje nástroj - podpora ve hmotné nozy, jejiž definici tato situace splňuje

3) Výše zmiňovaným pojištění by byla částečně popřena jedna z funkcí těchto poplatků a to přímý tok peněz do zdravotnických zařízení mimo zdravotní pojišťovny.

0/0
7.9.2010 8:28

Lisen

Re: několik omylů

Když nepovažujete za pravděpodobné, že by někdo měl nájem + paušální poplatky více než 4000  Kč, žijete ještě v tom "zlém" socialismu nebo jste po dvaceti letech spadl z Marzu.Rv.

0/0
7.9.2010 9:30

sCZECH

Re: několik omylů

bod 2. hledim a neverim svym ocim,kde zijes????

0/0
7.9.2010 9:38

Fonon

Re: několik omylů

ad 2) co to meleš8-o

0/0
7.9.2010 9:46

kvocna

Re: několik omylů

ad 2)  Regulovaný nájem v Praze se blíží 100 Kč/m2, byt dejme tomu 2+kk může mít 50m2, to máme 5000 bez poplatků za energie, vodu, domovní odpad. A i v Praze jsou důchodci s Vámi zmiňovaným důchodem, a pokud žijí sami, jsou opravdu v nelehké situaci, byt vyměnit za menší je téměř nemožné... Dlouhodobý pobyt v nemocnici je pak velký problém.

0/0
7.9.2010 10:14

Sub7

Re: několik omylů

To teda valíte klíny. Komerční pojištění je komerční proto, že funguje na tržním principu, pojištěnec nemá zákonnou povinnost se takto pojišťovat. Problém je někde úplně jinde.

0/0
7.9.2010 10:17

zvedavy

Re: několik omylů

R^

0/0
7.9.2010 16:52

pletiplot

Re: několik omylů

Jaký máš nájem? Důchodce žije za 30-40 korun na den, pokud nepočítám nájem. Komerční nájem v garsonce je klidně 8 tisíc.

0/0
7.9.2010 23:48

brnakstolety

Holandsko

Dobrý den,

měla jsem možnost důkladně poznat zase rakouské nemocnice a jejich systém (žili tam mí rodiče). Připadala jsem si tam jako u nás doma, jednalo se o důchodce okolo 70ti let. Péče pouze to, co musí, platilo se také všechno, žádné připojištění tam neexistuje. Takže nelze srovnávat pouze s jednou zemí.

0/0
7.9.2010 8:21

Gmur

Re: Holandsko

V Rakousku neexistuje zadne pojiteni pro duchodce? ?8-o

0/0
11.9.2010 22:23

starej_vul

:-) jak jsem se zabezpečil na důchodový věk

12000 Kč za pronájem bytu bych asi nezaplatil. Koupil jsem si byt. V paneláku. Nejpodřadnější bydlení. A myslel jsem si, že budu na důchod vysmátej. Ale ouha. Ve stejném domě si koupili byt i jiní. A jak se ukazuje movitější. A tak prosadili, že se dům zateplí a osadí novými pkny. A pak ještě zavede kabelovou televizi. Všem. To se dá prosadit. Nemám právo veta. Mojí nemovitostí vládnou jiní. Abych nebyl moc detailní, tak krátce. Polovinu důchodu zaplatím na splácení "dluhu" za zateplení a "zkulturnění". Neplatím méně za topení (paušál zvedli a začali topit dřív, tak platím víc) ... a tak přemýšlím, udělal jsem vše pro svůj důchodový věk? 

0/0
7.9.2010 8:09

brnakstolety

Re: :-) jak jsem se zabezpečil na důchodový věk

Pokud jste společenství vlastníků, musí být s takovýmito úpravami souhlas všech, tam nestačí nadpoloviční většina.

0/0
7.9.2010 8:23

skeptický optimista

Re: :-) jak jsem se zabezpečil na důchodový věk

To není pravda. Nemusí být souhlas všech. Kvalifikovaná většina se liší podle matérie, alenikdy se nevyžaduje souhlas všech. To by se společenství nedohodlo na ničem.

0/0
9.9.2010 0:37

AAA2

Re: :-) jak jsem se zabezpečil na důchodový věk

Ty sis nekoupil nemovitost ale podil na nemovitosti. A holt je naivni cekat ze ostatni partaje si to taky kupovali s tim, ze to maji za par a budou do smrti draze vytapet okoli a resit centiometrove skviry v oknech. To sis holt mel koupit nejakou pastousku na venkove...

0/0
7.9.2010 9:23

fakta666

Kde vlastně zkončily ,kolik stály ty julínkovské příručky

které regulovaly simulanty nedonošenosti = novorozence a děti , které pomohl odsouhlasit gynekolog přeběhlík pseudozákonodárce Pohanka....?:-P

U lékaře se patí a nemocnice vydily miiliardu...

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=670731

0/0
7.9.2010 7:22

fakta666

Kde vlastně zkončily ,kolik stály ty julínkovské příručky

http://zpravy.idnes.cz/vzp-nuti-lekare-setrit-sama-rozmarile-utraci-rozdala-temer-miliardu-1i1-/domaci.asp?c=A100820_214219_domaci_vel

atd atd..tady jsou ty tunely které musí platit nemocní!!A kterej julínek dřepí v VZP ?....:-P

0/0
7.9.2010 7:24

avatar3

Jste pro poplatek ve zdravotnictví?

Tak pro vás milá paní jedině za 1000Kč  lůžko a den!! Žádné zvýhodňování lidí skákajících do hrobu nebude!!:-P

0/0
7.9.2010 6:51

Dennys

Re: Jste pro poplatek ve zdravotnictví?

Pani je pro poplatky, ale chtela by nejakou tu vyjimku pro sebe ........... ale v tom se nijak nelisi od priznivcu skolneho, kteri vedi, ze se jich uz nedotkne.;-)

0/0
7.9.2010 7:36

wal

Re: Jste pro poplatek ve zdravotnictví?

Ty budeš asi vykastrovnej viď

0/0
8.9.2010 17:53

Vikiš

Re: Jste pro poplatek ve zdravotnictví?

A nebude nějaký poplatek pro cyniky? Chápu, že by se členové vlády a vládních stran nedoplatili.

0/0
12.9.2010 18:43

miguels

Můstek

Zubní můstek Rakousko, 1.500 Euro, základní pojištění se nevztahuje... Jiný kraj, jiný mrav, nelze paušalizovat...

0/0
6.9.2010 23:23

Více takových Kožených

Re: Můstek

No to v Česku taky ne. ;-D

0/0
6.9.2010 23:35

AAA2

Re: Můstek

ale nestoji 1500 euro

0/0
7.9.2010 9:27

pletiplot

Re: Můstek

Můstek klidně 10 tisíc Kč.

0/0
7.9.2010 23:54

Fiter

Re: Můstek

O dovolené jsem se bavil s rakouskými důchodci.Dost jich jezdí do sousedního Maďarska za stomatologem.Doma by to nezaplatili.

0/0
7.9.2010 6:45

P.S

Švédsko

U Nizozemska na webu EU čísla nejsou, ale u lidumilného Švédska ano: http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/swe/2_01_cs.htm

Poplatek za den v nemocnici je až 80 SEK = 213 Kč.

Poplatek za návštěvu lékaře je 100 SEK až 250 SEK, tedy 266 Kč až 665 Kč.

Poplatky hrazené pacienty pojišťovací systémy nenahrazují.

Jak už tu bylo řečeno, 100 Kč za den utratí za věci poskytované nemocnicí snad každý, tedy za jídlo, léky, energie, drogistické potřeby atd.

0/0
6.9.2010 23:17

Více takových Kožených

Re: Švédsko

Jistě. Ale průměrný příjem ve Švédsku je po přepočtu ze SEK 70.000 Kč a parita kupní síly je proti Česku 1:1,7 - takže reálný příjem průměrného Švéda je 1,7*70000=119000. Průměrný Švéd s  reálným příjmem 5x vyšším, než průměrný Čech si takové poplatky prostě "může" dovolit. ;-D

0/0
6.9.2010 23:28

stryke

Re: Švédsko

Souhlasím s Vámi. Jenom počty s paritou kupní síli se mi nějak nezdají. Ten poměr přece říká, kolikrát jsou ve švédsku vyšší ceny, tj. by se mělo paritou spíš dělit. Potom by to vycházelo cca 41 200 kč. Ve švédsku je dráž, tak mi to přijde takto logické ale možná se pletu. Ale i tak je to pěkný plat.

0/0
6.9.2010 23:43

P.S

Re: Švédsko

A jak to souvisí s tématem?

0/0
7.9.2010 0:26

volycodss

Re: Švédsko

a jak to vypada s placenim poplatku ohledne socialni situace, jak dlouho se plati poplatky v nemocnici atd.

jen cechy v cele evrope cloveku co jde na pul roku do  nemocnice nauctuji komplet celek bez ohledu na to ze nema prijmy ale nekde ma i byt

0/0
7.9.2010 2:35

whocares

To je zas plošný socialismus

jak už správně někdo níže upozornil, jedná se o poplatky za služby, které by dotyčný doma taky konzumoval a platil. Dále staroba, či invalidita nevylučuje, že dotyčný jedinec může být bohatý rentiér a snadno si takové poplatky může dovolit.

Pokud je někdo tak chudý, a může být i mladý, že by se takovou platbou dostal do nouze, je potřeba se obrátit na sociální systém. Ten by měl takové případy řešit, nikoliv zdravotnictví.

0/0
6.9.2010 23:02

P.S

Re: To je zas plošný socialismus

Tak, zamyslet by se měla hlavně autorka tohoto spisku.

0/0
6.9.2010 23:18

volycodss

Re: To je zas plošný socialismus

hmm a kdyby byl doma tak  cirou nahodou by to neznamenalo ze i vydelava ?

¨

jste populisti jako paroubek s vykriky jake jsou to sluzby, kdyz odmitate zohlednit zaklad jakym je nulovy prijem

0/0
7.9.2010 2:36

trdelnik

Re: To je zas plošný socialismus

A ty jsi s tim "plošným socialismem" do ( . ) Rv

0/0
7.9.2010 3:14

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz